Dan före dan

Måndag dan före julafton. Få se om strumppådragerskan var sanningsägare då hon sa att sköterskan ska komma idag. För att lägga om tårna. Eller sa hon det för att slippa göra omläggningen. Blir det inte omlagt idag vet jag inte hur jag ska göra. Gå i ide?
 
Har kokat ett ägg till frukost och ätit en macka med julskinka på. Gjorde kaffe som var utan smak. Bläh kaffe med andra ord. Ibland blir det inte som man vill. Var upp och duschade klockan fem sen la jag mig igen och sov till åtta. Det är så skönt att lägga sig nyduschad och somna om. Och så är man inte rädd för att vakna utan att ha tid till duschen. Därför stiger jag upp när jag vaknar tidigt.
 
Inget Emmerdale idag. Säkert juluppehåll. Igår köpte jag en bok på nätet. En julklapp till mig själv. Khaled Hosseinis "Och bergen svarade". Författaren till "Flyga drake". Ser fram emot denna läsning. Jag kommer att njuta.
Om den är lika bra som Flyga drake så blir det streckläsning.
 
Ska snart ta rätt på tvätten i maskinen och sen blir det en vilodag för mig. Hoppas ni nu har lagt arbetet åt sidan och njuter av julfriden. Hej då mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0