En bra dag

Ännu en bra morgon. Ska visst bli en fin solig dag. Känns skönt med det. Matte är redan ute och kör taxi.  Och ändå steg jag upp före sju, men hann inte träffa han innan han stack ut. Har bryggt en kopp kaffe och gjort en grovlimpa till det. Hade tänkt fara till Storheden idag men jag vet inte om jag gör det. Kanske skjuter på den färden några dagar. Det är ju ingenting jag måste ha just idag.
 
Såg sista delen av Jonas Gardells serie om aidsutbrottet. Ska ju vara en sann historia och det gör ju inte saken bättre. Hemskt när det hände. När man tänker på att fortfarande smittas människor i denna hemska sjukdom, om än det finns hjälp att bromsa förloppet. Hua! Och det är inte bara homosexuella personer som smittas. Det kan drabba vem som helst. Tur att man inte är så aktiv på detta plan.
 
Kanske det blir lite stickning idag. Och sen läser jag nog en stund. Har även ett paket på kiosken som ska hämtas. Mer julklappar men jag tror inte att det är alla. Funderar fortfarande på vad jag ska ge Jocke och Matte. Är inte så kul när man ska ge till dom som redan har allt.
 
Nu blir det en dusch för mig. Ha det nu så skönt idag och ta vara på solskenet, ni som nu får njuta av den.
                                                Hej då!
 
                               
   
 
                         
                   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0