Ett ljus för mamma

Lite kyligt ute men en härlig sol, och det kommer att bli varmare under dagen. Tänder ett ljus för min mamma idag. Det var idag för 29 år sen hon dog efter många års smärta. Min söta lilla mamma orkade inte mer. Kommer alltid att sakna henne.

Då var jag på Coop igår. Min promenad fram och tillbaka till affären tog en bra stund. Gick hemifrån 15.20 och var tillbaka 17.40. Svårt för er förstås att se, som inte vet hur långt det är. Fågelvägen är det inte långt. Men det är en massa omvägar att gå, kors och tvärs. Men det är klart att för en frisk människa tar det inte så lång tid. Jag gillar inte att handla på den affären, men nu har jag i alla fall gjort det. Blir nog Ica nästa gång, med färdtjänst.

Matte har lämnat sin ryggsäck här, medan jag sov. Har ätit en ciabatta med ost och skinka. Kaffet var supergott nu på morgonen. Ska tvätta klockan ett, puh! Tänk om Lulebo kunde spänna upp en tvättlina mellan husen sommartid. Skulle spara mycket på elkostnaderna för tumlare och torkskåp. Men det är väl inte trendigt. Tänk er när vinden får torka kläderna och hur gott rena kläder doftar.

Det har ju gått förut att torka tvätten ute. Eller så kan man få sätta upp en torkvinda. Bara en idé i mitt lilla huvud. Är den så dålig?

Nu ska jag ta en dusch och sen invänta Emmerdale. Nu har snart snön tinat bort igen, åtminstone på min gräsmatta. Finns hopp om livet för en sörländsk invandrare. Ha det govänner och hej då!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0