Högtryck

Vaknade imorse av Moa Lignell och hennes underbara låt, "When I held ya" på radion. Ni kan ju se framför er hur mina ögon öppnades till musiken. En bra låt och en härlig röst, som jag skulle känna igen direkt.

Det är inte alltid så att man faller för en röst så där som jag gör. Ta Amanda Jenssen t ex. Hennes röst föll jag för direkt när jag hörde den. Sen gör hon så bra låtar. Verkar vara detsamma med Moa. Det berör mig.

Från det ena till det andra så håller kylan i sig. Nu är det -20 grader. Burrigt! Högtryck medför kyla och sol. Fick se solen igår, när den lyste upp i kylan. Inte direkt så att jag går ut på en promenad. Men då är det detta med handling av varor. Om jag nu ska ha Alec här i helgen när Isabel jobbar, måste jag ha nån mat att utfordra honom med. Så hur det än är måste jag iväg i morgon och handla.

På TV igår kväll såg jag om kören som skulle starta i Malmö. På minde lite om kören i England som en kille startade. När man såg att folk var så glada för att få sjunga och umgås med andra människor, blev jag också glad. Skulle verkligen vilja vara med om nåt sånt. En gång i tiden var jag med i en kyrkokör. Det var underbart roligt.

Matte har sovit här i natt. När han går av sitt skift ikväll, gör han helg. Men han ska få middag här. Blir fisk och stuvad spenat. Det får duga. Tror det blir stekt torsk. Odlad torsk så jag inte är olaglig.

Ser kanske "Antikrundan" ikväll. Kul att se hur dom värderar saker.

I Öjebyn höll en sjuåring på att drunkna under simundervisning, kunde man läsa i PT i morse. Det var på håret att dom fick liv i henne. Fruktansvärt eller hur? I AB läste man om en kvinna i Jokkmokk som har misslandlat sin dotter vid flera tillfällen. Kvinnan är nu anhållen. Vad gör att man slår sitt barn? Man kan undra.

Nu önskar jag er en bra dag och säger hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0