En liten gnutta sol

Ännu en dag med regn igår. Men nu på morgonen tittade solen fram en stund. Men bara en liten stund. 14 grader är det idag och på AB kan man läsa att orkanen Katia är på väg hitåt. Eller det som är kvar av den. Svårt att tro när man ser ut och inte ett löv rör sig på träden. Men större under har ju hänt.

Hade ett tag tänkt fara till Ica Maxi idag. Men jag får se hur det blir. Sist jag var där såg jag en filt som jag funderade på att köpa. Men som vanligt har jag svårt att bestämma mig. Behöver jag denna filt? Nu har jag tänkt över detta problem och kommit fram till att, ja jag behöver den. Denna lägenhet som jag bor i nu är inte lika varm som den förra. Därför behovet. Eller har jag blivit frusnare nu. Skit detsamma, jag ska köpa filten. Men jag vet inte vilken dag jag far dit.

Såg TV en stund igår utan att jag hade nån koll på vad jag såg. "Kommissarie Lynley" t ex såg jag. Slöade mig igenom, kanske jag ska säga. Och ett avsnitt av "Mördare okänd". Ikväll vet jag inte vad det blir. Fick ju en ny ÅR igår så jag löser väl ett kryss.

Längtar efter en solig dag så jag kan avsluta min sommar på uteplatsen och smycka den inför vintern. Tvättade en matta igår som hänger ute på tork, får se om jag måste ta in den och torka den färdigt eller om den blir torr ändå.

Ha nu en bra dag jag hör av mig i morgon. Hej då!

                                              
                          

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, här nere i Hälsingland börjar det nu på kvällskvisten så smått att blåsa lite, det duggregnar också , kan nog vara Katja som har den äran att besöka oss. Har tänt några värmeljus och ska nog gå och hämta ett litet glas Bailys, har ont i nacken och känner mig lite hängig och trött så jag tänkte att lite Bailys till Idol kanske piggar upp. Du får ha de så bra uppe i Lule.

2011-09-13 @ 19:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0