Blåbärspaj

Det blir en sen blogg idag. Alec kom vid tiotiden för att vara här när mamma jobbar. Och då tog han över datorn en stund och sen såg vi reprisen på True talent. Efter min dusch var det dags att börja med middagsmaten, hemgjorda fiskpinnar med potatismos. Gjorde också en blåbärspaj med vaniljsås. Det är ju så bra att affärerna har bär i lösvikt numera. Bara att köpa så mycket som man behöver för en sylt eller paj t ex. Och nu är Alec hämtad så nu är jag solokvist igen.

I morse var det bara en varmgrad och nåt mer är väl inte att vänta nu. Hua! Klockan är nu 17.45 och det börjar skymma. Men det har varit en härlig dag med lite sol och inte så mycket blåst. Man kan säga att det har susat lite. Annars är Luleå en blåsig stad. Kan vara havet som ställer till med det.

Fredspriset gick till tre kvinnor som verkar för fred. Jag kan inte vricka till bokstäverna och stava till deras namn, men tycker ändå att att priset gick till rätt människor. Annars kan det var lite si och så med detta.

Jag är ganska trött nu. Hade tänkt fara och handla på eftermiddagen innan jag visste att jag skulle vara med Alec. Men får göra det i morgon i stället. Nu ska jag slöa framför TV:n i stället. Kanske ser Orsa Kalles program eller True talent. Ska i alla fall bli den slöa sorten. Ha det nu så bra, vi hörs. Hej då!

                      

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hua, nu har vi kallt här i Hälsingland, frost i natt, så mitt stackars olivträd med grekiska gener har nu fått flytta in i ute-rummet. Idag har jag och maken plockat tallris och vitmossa och pyntat utanför huset, ljung och lila prydnadskål inhandlades igår. Dags att leta fram fingervantar och lite varmare skor också. Smarrigt med blåbärspaj, du tar så väl hand om ditt barnbarn, måste vara kanon att ha en sån bra mormor!!

2011-10-09 @ 18:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0