Hej och hå

Men hej och hå! Efter en regnig kväll så skiner solen idag. +6 grader är det också, helt ofattbart den 29 oktober. Blir väl en promenad om mina fötter inte strejkar. Varför ska mina fötter värka så?

Men värre är det väl för den Pitebo som blev knivskuren i natt. Var visst en stökig natt i hela Norrbotten. Verkar som att det blir stökigare efter att folk har fått lön. Inbrottsvågen i Luleå fortsätter enligt nyheterna. Folk borde få lära sig att det andra äger ska dom ge fan i.
 
En ljusglimt kan väl vara att efter beväpnade män skulle råna OK i Råneå, övermannades rånarna av personalen och hölls fast tills polisen kom. Tjilligt! Samtidigt kan jag läsa i PT att piteborna är bäst i landet på att använda bilbältet. Förut har jag läst om att samma folk är sämst på att använda blinkers. Så kan det vara.

Jag sov till 8.30 idag. Skönt att sova ut ibland. Till frukost blev det Leksandsknäcke med leverpastej och tomat. Jag blir aldrig less på detta bröd. Har tagit fram karré ur frysen som jag lagar till middag i min ensamhet. Isabel ska skjutsa Alec till hans farmor idag där han ska vara under höstlovet. Hon skulle titta in efter det. Hoppas hon kör försiktigt. Det är visst halt på vägen mot Överkalix. Sa dom på radion. 

Ikväll ser jag nog "Så mycket bättre" om än jag inte tror att det blir bättre, än förra säsongen. Men det är nåt jag måste kolla i alla fall. En liten ljusglimt är det att "Downton Abbey" startar om på ettan ikväll. En engelsk serie som jag gillar.

Duschen väntar på mig. Ha en fin lördag och hej då!

                  

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, det är väl så att det är mer folk ute i farten när det är lönehelg, som Magnus Ugglas "kung i baren", och med sprit i kroppen så slår det slint i knoppen - där fick jag väl till ett bra rim? Hos mig blir det också "så mycket bättre " ikväll, har städat hela dagen så nu ska jag bara ta det lungt. Hoppas du får en trivsam fortsättning på helgen

2011-10-29 @ 19:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0