Svinkallt

Vaknade i morse med -17 grader utomhus. Hua säger jag bara. Tur att det är varmt inomhus. Nu trodde jag att kylan hade gett upp för i vår. Jag väntar på varmdagar med sol. Sol var det igår när jag var ut, men ingen värme. Kändes blåskallt.

Idag kommer Matte på mat. Han kommer att få fisksoppa till lunch och uppstekt palt till middag. Inte är jag färdig med den andra ärmen på tröjan. Det blev inte så mycket stickat igår som jag trodde. För det första räckte inte tiden till (ni vet tvättstugan osv) och sen var det ont i händerna. Får se om det går bättre idag.

Inte ett ord om hockeyn i kväll. Det går som det går. Hoppas bara att Osten håller trut. Rasister finns det ändå gott om i detta län. Då behöver det inte komma nasistprat från hockeyn också. Ingen vinner på det.

Väntar på att Lulebo ska komma ut med, att dom har bestämt sig för vem som ska få lägenheten, som jag har andra plats i kön på. Hur svårt kan det vara. 

På TV igår såg jag ett program på fyran, om två kvinnor som bytte hem en vecka. Jag undrar varför? Kan inte förstå vitsen med detta. Är det underhållningsvärdet som man är ute efter? Tyckte då i alla fall att det inte var så kul att se. Efter detta program var det ett annat, då man fick följa några kvinnor som fick barn. Ja, jag säger bara det. Denna kanal fyra, vad dom hittar på. Ikväll ser jag "Veckans brott", på ettan. Ett ganska bra program.

Ska nu dammsuga bort lite grus i hallen. Ni skulle se hur det ser ut, utanför huset jag bor i. Bara utanför det huset är det rena sandlådan. Ingen annanstans på den här Storgatan, mellan 7:an och Ica är det sand. Säger det nånting om vaktmästaren?  Har man då rollator följer mycket med den in. Då är det skönt att man har dammsugare.

Ha det nu så bra så hörs vi. Hej då!
                                            

Kommentarer
Postat av: Peter Knutsson

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rtal

2011-03-29 @ 11:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0