Blir det en flygtur idag?

God morgon på er! En helgdag mitt i veckan. Kristi himmelfärdsdag, jag har för mig att det är folknykterhetens dag också. I alla fall var det så förr i tiden. Igår tillbringade jag eftermiddagen hos Birgit med en kaffekopp och nybakade bullar. Så jag tog mig inte ut fastän jag skulle. Bara bra eftersom jag ska spara pengar denna månad. Men idag har jag ingen återvändo, måste handla. Matte kommer ju och ska äta i morgon och då måste jag ha nåt att laga till av.

Såg Tudors igår och även sista delen av Midsomermorden. Vad som händer på TV-fronten i kväll vet jag inte, har inget TV-program. Jag har inga planer för denna dag. Tror att jag bara såsar på som vanligt. Beror också på hur vädret blir. Just nu är det som vanligt skitväder. Igår på eftermiddagen fick jag i alla fall se att solen finns kvar. Men den visar sig inte idag. Nu är det ju tidigt på morgonen så det hinner ändra sig.

Har nyss ätit frukost, kaffe och polarkaka med rökt skinka och svensk gurka från Tornedalen. Så jag inte blir smittad med gurka som har mellanlandat i Tyskland. Fast nu sägs det att smittan inte kommer från spanska grönsaker. Varifrån kommer den då? Tur att jag håller mig inom detta lands gränser numera.

Nu drar jag mig mot duschen för att bli som folk innan dagen börjar på riktigt. Kanske jag packar en säck eller så. Ha nu en bra dag och håll er på mattan (inte flygande mattan). Låt Kristus fara själv.  Hej då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0