Det snöar

Idag är jag sen med bloggandet. Jag var tvungen att byta webbläsare för att få det att fungera. Men nu är det avhjälp. Har sett Emmerdale och varit i tvättstugan två gånger (bara en gång kvar). Det snöar så smått och det är -4 grader. Helt perfekt i min värld.

Matte har timmar och vilar sig på min soffa. Han har ju varit igång sen fyra i morse. Ska göra potatismos och julkorv med rödlökssallad till middag, så han får äta innan han går på nästa skift.

Jag gjorde julköttbullarna igår. Det blev två långpannor och en stekpanna. Det tog två timmar, men nu ligger dom i plastpåsar i frysen. Skönt att ha detta gjort. Mina händer gillade inte att trilla bullarna, men vad gör man? Bara att stå ut. Jag tror att reumatologen har glömt bort mig, får låta det bero till efter helgerna. Då får jag tala om att jag lever fortfarande. Lungkliniken har inte heller hört av sig på länge. Kanske jag har blivit frisk. Jaja!!!

Har gått omkring med dammsugaren en stund. Och efter hämtning av tvätten och matlagning med tillhörande disk, så ska jag bara lata mig. Som vanligt då, tänker ni. Absolut rätt. Ha nu en bra torsdagskväll mina vänner. Hej då!

Hägnan by night!





Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilket mysigt ställe Hägnan verkar vara, har inte hört talas om det innan, ett vackert julkort måste jag säga. Ja, här utanför mitt fönster ligger snön nu så vackert, jag har varit bortrest med jobbet i två dagar och nu ikväll när jag kom hem så hade det snöat, äntligen, men få se hur morgondagen blir, klass två varning enligt smhi, kanske jag och gubben blir totalt insnöade ???ja mer än vanligt då menar jag. haha.

2011-12-08 @ 19:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0