Naturen mår bra av vatten från ovan

Efter en regnig gårdag så är det i alla fall uppehåll i regnandet idag, än så länge. Regnet var ju välbehövligt kan man ju konstatera. Det var jättetorrt i markerna. Men det är bara 13 grader. Kunde önska lite varmare för mina leder. Igår kväll var mina stackars tår så svullna av värken. Måste nog slå en signal till reumatologen, så att dom inte glömmer bort mig, nu när min läkare är mammaledig.

Fick då iväg brevet till pensionsmyndigheten igår. Så nu är det bara att vänta och vänta få beslut. I dag ska jag ringa till kommun om färdtjänsten igen. Måste man tjata jämnt. Och det är ingen ide att vara sur, då det är nåt man ska be om. Bara stå på knä och be snällt. Annars får man tji.

Vad som händer idag vet jag inte än. Naturligtvis ska jag duscha och se Emmerdale. Där händer grejer kan jag säga. I alla fall om jag jämför med mitt liv. Steker väl upp av pannkakan att äta. Isabel börjar jobba 13.30. Kanske Alec ska vara under tiden. Då får jag sällskap vid maten. Tänk att lilla hjärtat ska börja skolan nästa vecka. Otroligt vad tiden går fort.

Sista kvällen med allsången för i sommar. Vet inte vad jag ska säga om årets upplaga. Inte så bra tycker jag. Måns är väl trevlig och så, men jag tror inte att han har så mycket att säga till om. Sen är jag riktigt less på att se dessa så kallade kändisar på dom första raderna. Plocka bort dom. Varför ska dom ha bra platser. Där kan väl vanliga Svensson sitta som får köa för att få platser. Killar och tjejer i rullstol eller med rullator borde på platserna där framme.  Annars har dom ingen chans att se scenen. Kändisarna har det väl bra i alla fall utan särskilda förmåner.
Basta!!!!!!

Nä, nu ska jag ringa till kommunen, medan jag kommer ihåg. Ha det bra nu så skriver jag några rader i morgon igen. 

                                                                                Hej då!


                 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0