Good morning sunshine

Nyduschad, nyomlagd, ätit frukost och tagit medicin. Klar för en ny dag och en ny vecka. Löningsvecka tack och lov. Har ringt fotvården och fått en tid för att klippa mina tånaglar. Och det är på tiden för jag har häxnaglar på tårna. Inte behagligt alls.

Vad hände då i går. Jag kan säga åssit (ingenting). Såg skidsprinten från Holmenkollen och inomhusVM från Qatar. Under tiden stickade jag babyraggsockar. Bara för att ha nåt för händer. Lagade middag och sen kom Matte och åt och efter maten diskade jag. Allt var som vanligt alltså. Såg på TV en stund och löste korsord. När jag läser igenom detta kan jag inte förstå hur jag orkar med detta innehållslösa liv. Tur att man inte har så stora förväntningar på livet numera. Bara solen skiner så är jag nöjd.

Idag , just nu, är det -10 grader och sol. I natt har det varit kallare som det är den här tiden på året. Men på nätterna är jag inte ute så det gör ingenting. Eftersom halva mars månad har gått nu så är det inte långt till våren. Snart april med varannandags väder. Och sen.............

Till lunch gör jag grönsakssoppa och till middag korvgryta. Blir nog en tur ut i det vackra solskenet . Bra att komma ut i solen, kroppen behöver sol efter en lång vinter. Det är ju skönare att vara i solen nu på våren än när det är sommarvärme. På sommaren kan det vara kvavt och obehagligt varmt. Då sitter jag helst i skuggan. Men när jag var ung så solade jag mycket och tyckte det var skönt även på sommaren. Man ändras mycket med åldern. 

Nu måste jag ta itu med soppan. Vi får höras mer i morgon. Hej!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0