Vad göra en sån här varm dag?

God morgon! Jag har sovit gott som vanligt. En ny vecka igen och solen skiner. Ute är det lugnt, ingen trafik att tala om. Dom har väl inte vaknat än, trafikanterna. Jag har just druckit kaffe och ätit en lingongrova med goudaost på. Är färdig för att börja denna dag. Vad jag ska göra har jag inte bestämt ännu. Jag förstår att det ska bli en jättevarm dag. Går jag ut håller jag mig nog i skuggan. Just nu har jag sällskap av en fluga, en ganska så irriterande fluga. Det är inte så ofta att dom tittar in hos mig. Men det händer. Ibland får jag främmande av nån geting, men dom brukar hitta ut igen.

Såg på TV en stund i går. Inget att nämna, utan jag hade mest på TV för sällskapets skull. Iddes inte se VM- finalen i fotboll, men har hört att Spanien vann. Jag löste mest korsord och sen la jag mig och läste. Har snart läst ut boken.

Som sagt var så tvättade jag igår. Var avloppet rensat? Nix, inte det. Då beslutade jag att skita i att sopa och städa utanför dörren. Varför hjälpa dom när dom inte ids göra nånting. Jag har aldrig varit med om sån nonchalans när det gäller hyresvärdar. Jag skulle gärna byta bostad. Och jag flyttar gärna från denna by. Det är väl inget mer än Matte som håller mig kvar här. Och han är min stora hjälp som jag inte klarar mig utan. Men hade jag varit frisk, hade jag stuckit direkt. Men nu är det ju inte så.

Blir väl nån soppa till lunch. Skulle helst äta nyponsoppa eller kräm i denna värme. Får se vad det blir. Skulle nog klara mig utan mat till kvällen. Men jag måste ju tänka på Matte. Ska snart ta en dusch, en lång en. Det är så skönt att duscha när det är varmt.

Ikväll behöver jag nog inte sätta på TV:n. I mitt tycke, bara skit. Men vad göra då? Sova och läsa. Usch vad trist. Slår väl en pling till Isabel som är i Gävle. Hon brukar göra så att jag blir glad. Nej, nu ska jag koka några ägg och nyponsoppa till lunchen. Sen blir det duschen. Ha det så bra vänner. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0