Trött idag

JIPPI det blev ett guld och ett brons i nattens skidtävling. Naturligtvis satt jag där och såg och därför är jag så trött idag. Men vad gör det när det gick så bra för Marcus och Johan. Jag gläder mig med dom.  Det jag inte gläder mig åt är kylan utomhus. -23 grader i dag, ska det aldrig bli varmare. Jag vill ju ut och få frisk luft och då menar jag inte kalluft. I alla fall har jag ätit frukost nu och jag skulle tvätta kl. 10 men jag skiter nog i det. Jag ändrar tvättid till en annan dag.

Till lunch blir det nog soppa i dag, som vanligt. Egentligen skulle jag behöva ut och köpa potatis. Vi får se hur det blir med det. Just nu är det "Mannheimer & Tengby" på radion, som det är på söndagar. Tycker att det är ett underhållande program som jag gärna lyssnar på.

Vad jag ska göra idag kan man fundera över. Har inget på gång. Hade tänkt baka matbröd men jag ids inte idag. Blir nog att vila lite på eftermiddagen. Skulle gärna lägga mig nu direkt, så trött är jag, jag tror att pencillinet är lite en bov i dramat också. Man brukar bli trött när man äter det.

Ni såg väl melodifestivalen igår förstår jag. Jag hade TV:n på för jag väntade på Skidtävlingen. Satt och löste korsord så jag hörde låtarna i bakgrunden. Tyckte ingen var så där speciell. När jag hör låtar som ska tävla i Oslo så tänker jag bara på om låtarna ska slå i resten av europa. Och det är svårt. Vi har ju sett hur vår låt hamnar på nedersta delen av platslistan när europa har röstat. Så är det. Jag tror inte att vi har så stor chans att vinna eurovionsschlagern. Det var bara en tanke från mig.

Nu är det väl bara att ta sig själv i kragen och hitta på nåt att göra. Ni ska ha en bra söndag och får höras i morgon igen. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0