Tur att det finns radio

Jag har löst melodikrysset och satt igång att göra chili som ska bli middagsmat. Matte kommer inte på lunch utan det blir  till middag. Fick en längtan efter chili så det blir det idag. Klockan 13 ska jag tvätta, suck, så tråkigt, men det måste göras. Vädret är lite omväxlande, lite sol och lite moln och varken varmt eller kallt. Grönt är det i alla fall och det går bra att sitta ute om än inte solen gassar. Ska försöka klämma in lite utetid idag.

Jag har slutat ut att fara söderut i sommar. Min dotter jobbar ju i Stockholm och bor i Örebro så det blir inte så mycket  tid att umgås som man skulle önska. Sen är det ju det här med kostnaden också. Jag får skjuta på denna resa till framtiden så får man se hur det blir.

I torsdag var Matte och jag och grattade Oscar. Oscar hade bakat bullar när vi kom (jättegoda) så vi fikade. Sen kom Gunnel och Daniel (Oscars mormor och morfar) med en god smörgåstårta. Så det blev mycket snaskande. Vi var så mätta när vi kom hem att vi orkade inte äta middag. På kvällen låg jag och läste och sov omväxlande, skönt var det med en sån kväll.

Igår var jag ute hela eftermiddagen, det var så skönt. På kvällen var det bara skräp på TV så jag löste korsord och stickade på lovikkavantarna. Tur att radio finns. Ikväll är det "Brottet och straffet" på ettan. Tvåan visar "Fantomen på operan" men det krockar litegrann i tidpunkten och den förstnämnda vill jag inte missa. Så det blir ettan ikväll.
Snart är det tid att gå till tvättstugan och sen måste jag stoppa nåt i munnen. Nu ska ni ha en bra lördag.
Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0