Guldspruta i dag

"So you think you can dance" går mot slutet. Då åkte min vinstfavorit ut, Ade Obayomi, 20 år, en fantastisk dansare. Nästa vecka är det final och det är så spännande att se vem som vinner. Såg det programmet i går kväll samt Seinfeldt. I Senifeldt är dom inte riktigt kloka men roliga. Jag kan skratta mig fördärvad. Det är ju inte tokigt att lägga sig med ett leende på läpparna. Eller hur?

Barbro kom och gav mig sprutan på morgonen. Sen har jag tvättat idag också. Skönt med moderniteter när man ska tvätta. Till lunch i dag blev det inlagd sill, ägg, potatis och limpmackor. Matte gillar inlagd sill. Det har han gjort sen han gick med blöjor. När han var liten var inlagd sill på limpa det ända som han åt av julbordet. Sen utökade han det med Janssons frestelse, ägg och prinskorv. Nu äter han det mesta av julbordet.
Till middag blir det korv och tomater i ugn med potatismos. Så gör jag en sallad till för att det är nyttigt.

Har läst ut boken "Den mörka ängeln"på eftermiddagen. En lättläst bok var det. Så nu kan jag börja på "Den döende dandyn".  Det är ju samma författare och handlar om samma personer. Får se vad jag hittar för program på TV i kväll. Har inte kollat vad som visas. Håller på att göra en handlingslista för helgen. Så jag kan handla i morgon innan jag far och äter surströmming i morgon. Ska nu sätta på ugnen så jag kan börja med middagen.

Vädret är skönt fast det har blivit mörkt på kvällarna nu. Men det är ju mysigt det också. Man sover bättre tror jag.  Vi får se om jag har nåt att skriva i morgon. I alla fall ska ni ha det så bra till dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0