Älvsbyvatten

Har tillbringat flera timmar utomhus i dag. Om jag hade varit i solen så många timmar som jag har varit ute denna sommar , skulle jag ha sett ut som en neger. Men nu är det så, att jag har mest varit i skuggan så jag är lika blek som en albyl. Kanske inte lika blek men nästan. Men jag mår bra i alla fall. Njuter av värmen i skuggan och behöver inte svettas hela tiden. Vi har ju också gott vatten i Älvsbyn så det är bra att dricka detta vatten. Vi skickar detta vatten på flaska ner till södra landet. Kostar då 12 kronor + pant. Under namnet  "Älvsbyvatten", kan ni köpa det. Jag behöver bara sätta på kranen så kan jag dricka det. Det är några ljushuvuden som startade denna vattenfabrik som nu är igång. Köp och smaka!

Matte kom med palt till lunch, inköpt på Centrum. Det var gott. Till middag gjorde jag ostgrillare med pommes stripes. I kväll blir det inga jordgubbar bara ett grönt äpple. Synd för det är ju en engelsk deckare på TV "Foyle´s war". P g a detta missar jag början på "So you think you can dance" men det gör inget. Tror det är repris på söndag. Jag är hyperförtjust i engelska deckare. Både att läsa och se på TV.

Om en och enhalv vecka börjar VM i friidrott från Berlin. Då blir det mycket TV för mig. Friidrott är en av mina favoritsporter. Kanske för att jag hållit på med det i min ungdom. Eftersom jag vet hur mycket arbete som ligger bakom framgångarna har idrottsmännen och kvinnorna min hela beundran. Håller en extra tumme för Johan Wissman som jag tycker är så bra. Ser fram emot den 16/8 då det börjar.

Nu ska jag vila en stund innan TV börjar. Få se vad jag hittar på i morgon. Dammsög och vaskade idag på morgonen så det slipper jag göra i morgon. Kanske nåt roligare. Ha det så bra så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0