Snöväder igen

Hemska tider, det snöar. Vill helst ligga kvar i sängen. Under täcket och inte titta fram förrän det är vår. Varför bor jag här? Hade jag råd skulle jag flytta härifrån. Till varmare trakter. Nu är det ju april och man känner ju till det där om aprilväder, så snart kan ju solen titta fram mitt i allt-ihop. Hm!

Mina leder gillar ju inte det här vädret. Bättre med högtryck. Tur att Roger håller i P4 Norrbotten och Förmiddag på radion. Bra musik i mitt tycke som lättar upp humöret. Just nu " Give me hope Joanna" med Eddy Grant. Hopp behöver jag och Johanna är mitt namn i översättning till svenska. Bra passning, Roger.

Fick telefonsamtal från Örebro. Det var min vän Vivi. Du ska veta Vivi att det värmer i mitt hjärta när du ringer. Du och Olle är ofta i mina tankar. Ska verkligen försöka komma ner nåt i sommar. Jag längtar att få se er och mina barn där nere. Håll tummarna!

Och så var det helg igen och nästa vecka är det påsk, och då går ju veckan ändå fortare. Dom flesta far ju till fjälls härifrån byn. Jag avundas dom inte. Minns när barnen var små och man skulle fira påsk i fjällvärlden. Det var ju jobbigare än att vara hemma, med blöjor som skulle bytas och välling och mat som skulle lagas på alla tider. Hjälp hade man inte, utan fick klara det för egen maskin. Det var semester det. När man kom hem var man helt slut. Och skitig efter att ha varit i en kåta hela helgen. Inget rinnande vatten, man fick smälta snö när man skulle tvätta sig. Den tiden vill jag inte ha tillbaka. Nu njuter jag bara av att få vara hemma med dusch och toa och rinnande vatten. 

Nu har det slutat snöa. Han där uppe kanske blev skraj när jag hotade med att flytta. Man vet ju aldrig. I alla fall ska jag lägga mig och läsa en stund. Drömma mig bort från verkligheten.
Kram till er alla govänner!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0