Städpatrull

Solen skiner temporärt och det är 10 grader. Blåser kan jag säga att det gör. Och inte måttligt heller. Igår var jag ut och räfsade och gjorde en hög med fimpar och gamla löv. Sen började det hända saker. En typ stor gräsklippare (som sopade) tog bort min hög och en traktor med sop for förbi på asfalten. Samtidigt kom fyra ungdomar med räfsor och började städa på gatan och i rabatterna. Ja det är sant. Fastän det var söndag. Märkligt! Men nu är fimparna borta i alla fall.

Har just nu ätit en ostfralla och druckit en kopp kaffe. Hade tänkt spela lite spel på datorn i brist på annat. Hade kanske tänkt gå till Coop idag och se om dom har några penséer att sälja. Ska ha en rabatt med penséer i olika färger. Dom kommer ju tillbaka nästa år. Dom är perenna. Få se hur det blir med den saken. Penséer tål lite frost också så man kan sätta dom redan nu. Ifall att det blir kallt igen. Man kan inte säga att det är hypervarmt nu. Väntar nog nån vecka för att skaffa mera blommor att plantera.

Efter duschen ser jag Emmerdale. Sen ut en stund. Fick fina blommor av Isabel och Alec. På mormors dag som Alec sa. Det är ju inte så att man är bortskämd med blommor.

Hoppas ni har det bra mina vänner, vi hörs. I alla fall jag. Hej då!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0