Vasaloppet 2/3 2014

För nittionde gången körs vasaloppet idag. Efter mycket om och men går starten. Jag trodde det var snöbristen som försökte sätta käppar i hjulet detta år. Men det var för att marken var så blöt. I alla fall så ordnade det sig och 15000 skidåkare for iväg. Jag följde skidturen via radion. Ganska kul att höra gubbarna diskutera loppet.
 
 Årets start.
 
Igår slappade jag mest. Matte kom och åt middag, potatis, morötter och stekt lättkorv. På kvällen såg jag Rötter. Sen satt jag vid datorn och bl a spelade jag mahjong. Lyssnade på radion samtidigt och vid midnatt blev det sängen.
 
Jag har ätit frukost och startat en maskin med vittvätt. Matte är nu ledig till onsdag. Kan vara skönt för honom att få sova ut  och vila. I veckan är det omläggning och provtagning på måndag. På fredag läkarbesök och omläggning. Jag måste också städa en dag. Ska också ringa handläggaren om att jag inte ska betala för hemtjänsten under februari månad. Mer än för larmet.
 
Vasaloppsåkarna har nu hunnit till Risberg. Täten menar jag. Heja, heja Sverige! Nu ska jag försöka göra nåt nyttigare, eller? Ha det bra mina vänner och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0