Nils Horner är död

Nils Horner är död. Mördad i Kabul med ett skott i nacken. Jag som lyssnar på radion ganska mycket känner igen hans röst när han rapporterar från världen i stort. Han var världens röst från Fjärran Östern och mest från oroligheterna. Han var en man som upplyste oss om den lilla människan på gatan. Jag kommer att sakna honom.
 
 
Fortfarande blåser det men det är +7 grader. Isen har inte försvunnit på gångvägen och min gräsmatta är fortfarande istäckt. Våren verkar vara långt borta. Påsken är ju sen i år. Långfredag infaller den 18 april. Hoppas då på sol och värme. Jag kan hoppas att isen är borta .  då. Men än har vi inte haft årets aprilväder. Så man vet inte.
 
Matte for hem igår och är ledig nu till fredag. Jag har haft en sån där natt med svårt att andas. Men jag får lita på doktorn som säger att det inte är nåt fel. ? ??
 
I Arjeplog har dom problem. Detta samhälle verker vara uppbyggt på biltestverksamhet och i år har det varit dålig vinter. Vilket innebär att det inte varit så lätt att testa bilarna på vintervägar. En dålig vinter gör inget men flera sådana vintrar kan bli katastrof för lilla Arjeplog.
 
 Arjeplog ligger i Lappland vid sjön Hornavan. Fortsätter man köra västerut hamnar man i Norge i Fauske. Detta är en upplysning som är adresserad till mina vänner neröver landet.
Slut för idag mina vänner. Hej då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0