Rullator och sängöverdel

Idag har stora saker hänt för mig. Sjukgymnasten har varit här och monterat min säng överdel. Så nu kan jag ligga och ändra hur jag vill ha det under huvudet. Så bra. Sen har jag fått en ny rullator, en röd. Mindre bra att jag fått en ny räkning från landstinget. För tången. Min sjukhusvistelse har kostat mig drygt 5000 hittills. Nästa gång jag blir sjuk får jag be dom skjutsa mig till bårhuset direkt.
 
Imorgon kommer dom som ska koppla larmet. Nästa utgift som ska betalas varje månad. Undrar hur jag ska kunna få pengar till julklappar och julmat.
 
Matte fyller år på lördag. Jag vet vad han ska få av mig. Snartblir det att se på TV. Kanske ett program om djur. Stekte en hamburgare med tomat, men orkade inte äta det. Kokar en potatis till middag. Kokar en korvbit till det. Mosar potatisen i smör. Det blir gott. I alla fall godare än en torr hamburgare.Ha en bra dag!
 
Tova i två storlekar. Lika gullig nu som då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0