Pingstafton

Pingstafton är det visst. Solen lyser vackert denna lördagmorgon. Pingst är inte som förr tycker jag. Det är knappt man vet om att det är pingst. Så är det för mig. Jag hörde på radion att det infaller idag. För länge sen konfirmerade jag mig i Fellingsbro kyrka en pingsthelg. Det var på den tiden som flickorna hade vit klänning och pojkarna mörk kostym. Jag hade varit hos frissan för första gången i mitt liv. Jag var så missbelåten med frisyren att jag kammade ut håret med vatten så att allt blev som vanligt igen. Jag ville då inte se ut som en tant. Bortkastade pengar hos frissan.
 
Denna helg är det mycket som händer i Sverige. Eurovisionsschlagerfinalen i Malmö, Göteborgsvarvet 21 km långt och semifinal i hockey Sverige - Finland i Stockholm. Ring så spelar vi och melodikrysset sänds från Malmö idag för att fira att stora mello går av stapeln där. Sveriges bidrag "You" sjungs av Robin Stjernberg. Kan inte säga att det är min favorit direkt, men får stå ut. Ska jag se det på TV. Vet inte än hur det blir.
 
Jag blev klar med uteplatsen igår så jag hann sitta och sola en stund också. Solen var precis lagom varm för mig igår. Ska nu göra frukost som jag ska inta ute idag före melodikrysset. Kanske jag tar ut radion och kryssar ute. Men då kanske man får grannarna på sig. Dom verkar inte så uppåt precis. Får se hur det blir. Que sera spelar dom nu på radion. Passar bra. Ha en bra lördag och hej då!
      Min älsklingskopp från Oscar & Clothilde.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0