Mera regn

Lingongrova med ost och kaffe. Gör min morgon. Radion på och lyssnar på en skåning som har ringt till Lisa. Förstår inte vad han säger. Den grovaste dialekt jag hört kan jag säga. Vad göra idag kan man undra? Städar av lite och stickar en stund. En eftermiddagsvila med boken, Gideons ring. Ikväll TV förstås fastän jag inte vet vad som visas.
 
Regnet hänger i luften. Gräsmattan som nyss var snöfylld är nu vattensjuk. Vad är det för värld jag lever i? Jag bara undrar. Var uppe tidigt och tog en dusch. Ganska skönt med en varm dusch så här på morgonen. Men nu blir det lite städning. Hoppas ni får en trevlig lördag och hej då!
 
                Idag är det koutsläpp på vissa platser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0