Första maj

♥Valborg och första maj. En kylig sol visar sig. Men innan jag har skrivit det är solen borta. Rostade två skivor bröd och satte lemon curd och ost på dessa. En mugg kaffe till detta. Avslutade med en banan för att blidka min mage. Lyssnar på P4 och Sverigeresan. Den ska gå mellan Ystad och Storlien. Man kan ju undra hur folk tänker när dom ska förflytta sig luftvägen per telefon. Stackars Peje som försöker hålla igång dessa misslyckanden. Kanske är det så att vår värld har krympt vad det gäller den sociala biten.
 
Hoppas Isabel kommer idag och kollar upp mina tår. Önskar jag kunde göra det själv. Men icke sa nicke. Har i alla fall bestämt mig för att jag ska köpa en tvättmaskin, för att göra mitt liv lite enklare. Får se om jag hittar nån firma som kör hem och monterar en maskin. Så jag inte måste buga och bocka igen.
 
Ska försöka ta fram dammsugaren och städa av mina golv. När ska jag orka ut i förrådet och ställa i ordning där. Och alla sopor. Bl a tidningar och plast, glas, metall som ska ut. Bläh! Skulle helst av allt vilja lägga mig och läsa.
  Om ni inte läst denna bok så gör det. En underbar berättelse som lockar fram en tår då och då. Det är Jamie Fords debutroman. På svenska heter den Hotellet av hörnet bitter och ljuv. Gillar ni att läsa blir ni inte besviken. Jag lovar.
 
Det blir inget  första majtåg för  mig idag heller. Fast än jag skulle vilja. Tänker också på den lilla katten som satt på min uteplats sent igår kväll och såg så vilsen ut. Hade velat släppa in den men då hade den kanske aldrig hittat hem. Jag har sett den nån mer gång. Kanske den är en vildkatt men jag tror att den hade halsband på sig.
 
Det var allt för idag. Ha det och kram till er!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0