Skärtorsdag

Inte roligt då datorn bara krånglar. Den hänger sig hela tiden. Blir knäpp på skiten. Jaja! Ikväll ser jag hockey igen. Efterlängtat efter vilan. Nian visar matchen mellan SAIK och Linköping. Hoppas pojkarna sköter sig.
 
Inget påskris på bordet i år. Inte ens en liten tulpan. Men det går väl det också. Matte kommer idag och det får väl vara min påskprynad. Ska städa lite i alla fall. Det dras ju in så mycket grus och skit med skorna. Vaknade i morse av en traktor som brummade förbi. Vet inte vad han gjorde här. Kanske skapade lite i snön. Kanske blir det mindre halt då.
 
Tänk efter i går vi in i ny månad. Ska det bli vår då? Tvivlar då jag ser snöhögen på min uteplats. Får vara glad om den är borta innan midsommar. Jag längtar hem, om än det inte ens är vår där än. Förstår nu mammas längtan då hon blev gammal, då hon längtade till söders höjder. Och då bodde hon bara 20 mil ifrån. Man borde inte lämna sin hembygd och gör man det får man se till att man tar sig tillbaka i god tid.
 
Nu ska jag ta fram städgrejerna och röja lite. Ha en bra skärtorsdag. Hej då!
 
                         
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0