Påskafton

God morgon och glad påsk. Påskafton är det idag. Sov till åtta och Matte sover ännu. Men han var nog uppe längre än mig. Jag la mig vid tiotiden. Ska göra en Janssons till lunch idag. Kokar några ägg till det och äter även en sillbit till detta. Sen gör jag fruktsallad. Mums filibaba. Matte köpte en köttbit igår som vi lagar till middag. Det var maten det.
 
Igår skrev jag ett inlägg på FB pga några sura gubbars uttalande vad det gäller hockey. Dom sura gubbarna tog inte åt sig men det gjorde några äldre damer som kommenterade detta. Jag skrev att det mest var norrbottningar som var bittra. Jag står för detta för gubbarna jag menade är norrbottningar. Och jag ska inte dela in folk på detta vis. Enligt damerna lever jag ett tråkigt liv. Kan hålla med om detta. Mitt liv är tråkigt. Min fysiska hälsa gör att jag inte kan leva nåt annat liv. Men jag behöver inte bli elak för det. Och dom sura eller bittra gubbarna är elaka. Tycker bl a att vissa hocheyspelare skulle avlivas. Och kanske damerna håller med, vad vet jag. Jag tänker inte be nån om ursäkt för att jag lever ett tråkigt liv. Jag är glad för varje dag jag kommer ur  sängen.
 
På radion nu "Ring så spelar vi" med påskfrågor. Sen blir det väl melodikryss, säkert med påskanknytning det också. Hockey i Linköping ikväll. Men det kan jag inte se. Och spelar dom lika dåligt som i torsdags vill jag inte se detta. ♥
 
Ha en fin påskafton och försök ha roligt. Hej då!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0