Pappas födelsedag

Den fjärde mars är min pappas födelsedag. Min kära far som gick bort 1986. Jag kan minnas honom med glädje.
Igår var det en gulddag på skid-VM då Johan Olsson tog guld på femmilen. I över fyra mil kämpande han ensam mot guldet. Strångt gjort. I friidrotts EM inomhus fick Sverige silver i herrarnas längdhopp genom nya stjärnan Michel Torneus. Fick även en silver och brons i damernas höjdhopp. Ovanligt många medaljer till Sverige i år.
 
En kall morgon med -19 grader. Kan bli varmare under dagen och solen kommer nog lysa. Isabel for och handlade i går åt mig. Skönt! Sen duschade jag och fick mina tår omplåstrade . Kanske därför jag sovit bättre inatt.
 
Hörde på nyheterna nyss att det går utför med KF.  Dom förlorar kunder bl a. mig. Jag som varit en trogen kund, handlar numera aldrig på Coop. Jag har inte råd. Sen man fick pension måste jag tänka mig för en eller två gånger innan jag handlar. För några år sen skrev jag till Konsum Norrbotten och påtalade hur dyra dom var mot t ex Ica. Fick visserligen svar där dom sa att dom visste och skulle åtgärda detta. Det har dom inte gjort mig veterligen. Nu är väl jag som småkund inte så viktig. Men många bäckar små bildar en stor å.
 
I alla fall är ordningen återställd nu och man kan se  Emmerdale som vanligt. Halleluja! Ikväll ser jag "Drömmen om landet" och "Molanders". Ha en bra dag ni mina vänner. Hej då!
 
Emma fick brons i höjdhopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0