Min vanliga (o)tur

Ännu en tidig morgon. Undrar om jag håller på att bli gammal då jag får en gammal människas vanor. ? Uppe med tuppen och tidigt i säng. Det blev en spelkväll igår. Alec kom hit när Isabel var och åkte snowboard. Och det blev att spela alla olika sällskapsspel. "Tjuv och Polis", "Vem där" osv. Så jag såg inte "Mot alla odds" förrän på play i morse.
 
Idag kommer Samhall med min påskmat. Men jag får nog be Isabel att köpa lite mer förstår jag. På fredag blir det sillunch och kycklinggryta till middag. Påskafton Janssons med ägg till lunch. Kanske köttbullar till middag eller nåt. Har inte bestämt än. Kan bli laxfilé också. Troligt så.
 
Har börjat på Pernillas sockor. Fåtöljen jag såg på blocket var såld. Typiskt min otur. Igår hittade jag en vitlackad matgrupp för 500. Ingen svarade på telefon så jag meilade. Trolitvis är jag fel ute igen. Annars brukar det vara så dyrt på blocket. Förstår att det säljs fort till humant pris.
 
Ska slå en signat till Vivi. Jag ringde igår men inte heller hon svarade. Provar sen igen. Återgår till mitt kaffe och limpmackan med kalvsylta och rödbetor. Ha det nu så bra och hej då!
 
                           Efterlyser en liknande fåtölj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0