Slöseri med stora mått

Vet inte om jag ska gråta eller vad. När man matas med nyheter om hur dåligt folk har det ekonomiskt i ena hand och i den andra ser hur en del bara slösar med pengar. Värst är det tycker jag, då ungdomar har hur mycket pengar som helst utan att behöva lätta på baken för att få dessa pengar. Är jag avundsjuk kanske? Ja jag vet inte? Jag har aldrig fått nåt utan att måsta arbeta för sakerna. Nu har jag en liten pension som är så liten, för att jag har valt att arbeta mindre på grund av att jag ville ta hand om mina barn. Därför hade jag deltidsarbete och det får jag äta upp nu. Eller kanske jag ska säga att jag får äta mindre. Inte vet jag om mina barn blivit bättre människor för den skull. Dom blev i alla fall inga gangster.
 
Alec spelar spel på telefonen och Isabel sover på soffan i väntan på att jobbet ska börja. Alec och jag har ätit frukost. Grekiskt lantbröd med ost och skinka. Hur gott som helst. Kaffe för mig och mjölk för den lille mannen. Snart ska vi ut i det fina vädret. Ska skura lite på däcket. Eller ta bort kottarnas griseri när dom ätit där ute. Fram med hink och varmvatten samt långborste.
 
En fin sommardag önskar jag er. Ciao!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0