Modershjärtat

Igår kväll öppnade himmelens portar sig och världens störtskur föll ner. Riktigt blött kan man säga. Såg igelkottarna som med snabba steg tog sig hemåt. Har ni sett springande igelkottar nån gång? Men idag skiner solen så vackert. Ska visst skina över hela landet 
 
Ring så spelar vi är på radion och nu väntar jag på melodikrysset före min dusch. Har sovit bra inatt. Så skönt det är. Men nu är jordgubbarna slut tyvärr. Lördag och allt och inget godis. För jag räknar jordgubbar som godis. Men det får gå det med. Rostat bröd med kaffe blev det till frukostfika. Till lunch blir det blomkålsmos med stekt lättkorv. Middag är inte planerad ännu. Inget annat är planerat för mig denna dag. Blir det varmt blir det solning en stund och börjar också läsa en annan bok. Ingen deckare denna gång utan en roman skriven av Katerina Janouch och heter Modershjärtat. Det är femte delen av en romansvit. Tyvärr har jag inte läst dom fyra innan Bedragen, Systerskap, Hittebarnet och Tigerkvinnan. Hoppas det går bra att läsa denna utan ha läst dom andra.
 
  Vet inte varför jag fastnade för denna bok just. Billig var den i alla fall. Bara 40 kronor.
 
Nu ska jag ta fram melodikrysset på datorn. Nu önskar jag er en bra dag. Ha det!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0