Mattan på väg

Dagen börjar mulet. Tur att man har sol i hjärtat. Mattan är nu hos Mika och på väg till Matte. Sen är det sista biten innan den är hos mig. Kanske blir när Matte börjar jobba igen. Får vara nöjd så. Idag kommer Matte hit och sen far han till Stockholm fredag för konsert "Iron Maiden" (tror jag det var) tillsammans med storebror.
 
Igår hittade jag en bit vitkål i kylen. Hade tänkt slänga den men gjorde kålsoppa av den istället. Det blev min middag tillsammans med en leksands med ost på. Kan nästan inte äta billigare. Om man nu betänker att jag hade tänkt kasta bort vitkålen. Och så räcker det till en måltid till.
 
Snart kommer Samhall med mina varor. Hoppas på jordgubbar. Gör nog rösti på gammelpotatisen som jag har i kylen. Har beställt ny potatis. Men vad ska jag göra till röstin? Kanske bratwurst blir gott. Det ger sig. Har börjat sticka på småsockor i blått restgarn. Till vem vet jag inte än.
 
Ha en bra kulen dag. Snart blir det sommar igen. Hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0