Nästan blida

Lördag morgon och bara -4 grader. Perfekt! Jag är uppe vid sextiden för att jag ska tvätta tio. Innan dess en dusch. Gott kaffe och surdegsbröd med leverpastej på. Radion på med P4 och just nu Lisa Syrén och Ring så spelar vi.
 
Jobbigt för mina tår igår på Ica Maxi. Jag hade foppatofflorna på mig men ändå klämde det på tårna. Köpte det mesta jag skulle ha. Ny almenacka, garn och två pocket (rea) med mera. För första gången köpte jag matlagningsvin. Jag har tänkt ugnsbaka fiskfilé med svamp-och ostfyllning. Till det ska jag göra en grönpepparsås som man gör med vitt vin. Ids inte på bolaget bara för några deciliter vin. Därför mitt inköp. Denna maträtt ska jag göra när Matte kommer nästa gång. Önskemål från honom. Han vill också ha palt. Kanske han börjar känna sig frisk.
 
Blir nog en tur till sophuset idag. Nödvändigt och bäst att passa på när graderna ute är uthärdliga. Kanske jag ser vinterstudion också. För visst är det skidor idag?
 
Ikväll ska Alec vara här medan Isabel ska ut och äta med en kompis. Då får man se vad man kan titta på för program på TV. Blir det några stjärnor på slottet? Återstår att se.
 
Köpte apelsiner igår så nu ska jag skala en. Ha det så bra nu. Vi hörs och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0