Mera gnäll

Isabel kom och satte på ett plåster på min stortå igår. Men först ringde jag Åsa som naturligtvis var ledig igår också. Inatt ramlade plåstret av så nu är jag utan bandage om tån. Den andra tån, s k fyrtån, håller också på att bli naken. Och jag kan ingenting göra. Blir jag less på mina tår? Joo. Om jag nån gång blir av med såren på dessa tår ska jag sova i en vecka. För jag är så trött, då jag numera aldrig får sova en hel natt.
 
-9 grader idag men det skiter jag också i. Jag kommer ju inte ut ändå. Kan ju inte duscha förrän i morgon då duschstrumpan gått upp i limningen. (Samma limning jag gått upp i?) Alltså den läcker in vatten och då kan jag inte duscha. Och utan dusch kan jag inte visa mig bland folk. Och med dom dåliga bandagen som jag har kan jag inte ta på mig skor. Och utan skor blir jag inne. Åtminstone tlll sommaren då jag kan gå barfota.
 
Jag har gjort i ordning sockarna och halsduken som jag ska skicka till Örebro. Bara att se till att det kommer på Coop för sändning.
 
Igår såg jag Maestro på ettan. En samling kändisar som ska dirigera. Igår var det radiokören dom skulle dirigera. Sen sån jag en gammal film på nian.  Keanu Reeves hade huvudrollen mot  Sandra Bullock. Jag tror att filmen heter Huset vid sjön. En gråthistoria kan jag säga. Hushållspappret åkte fram förstås.
 
Idag blir det pölsa till middag. Gott blir det. Inte ofta man äter det. Inget mer gnäll idag från mig. Tror jag. Ha det nu bra. Tänk på att snart blir det vår igen. Hej då!
 
Vad skönt att få sova en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0