Jag hyllar play

En ny vecka med ny värk. Vaknade vid femtiden och var upp och tog värktabletter, men klockan sex var jag tvungen stiga upp. Tror jag blir galen snart. Gjorde kaffe och en leverpastejmacka. Satte igång Svt play och såg gårdagens "Örfilen" som jag missade igår. Play är det bästa som hänt på länge. Man kan se det när man vill.
 
Igår kväll såg jag ett gammalt "Morden i Midsomer" som jag har sett, men glömt vem som var mördaren. Då kan man se det igen, för det är ju upplösningen som är poängen i det hela. Men alla kan ju inte vara fullkomliga som jag. Hihi!
 
Stjärnorna på slottet! Kan inte sluta att tänka på dom. Vilka fantistiska personer och deras historier är så bra. När jag tänker på att dom aldrig stått mig nära. Lill Babs vet jag är en fantastisk människa. Clas Malmberg har jag väl tyckt varit rolig ibland. Eva Fröling minns jag mest från Fanny och Alexander.  Philip Zandén har jag väl sett på TV nån gång och Robert Gustavsson har jag skrattat åt ibland. Men alla dom tillsammans gillar jag skarpt. När jag tänker på dom programmen som visats andra år med t ex Jan Malmsjö, Magnus Härenstam och den hemskaste av alla Börje Ahlstedt. Gräl och avundsjuka var det då. Dom programmen ville jag inte se. Men detta år är det annorlunda.
 
  Bästa gänget!
 
Temperaturen utomhus är idag -9 här på Björkskatan. Har väl inget speciellt att göra idag. Stickar lite och läser en stund. En tupplur blir det också. Ikväll är det Guldbaggegalan på ettan. Kanske jag se den. Nu ska jag i alla fall stiga in i duschen. Nu fick jag en idé att jag ska kolla upp vart jag ska vända mig för att få min fiol i ordning. Stallet har lossnat och så måste jag stränga om den. Kan kolla på nätet var. Eller kanske nån på FB vet.  Ha det bra idag mina vänner. Hej då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0