Infruset

Så var det en ny morgon och i natt har jag fått sova vettigt. Isabel kom igår kväll och plåstrade om mig. Hon for också med paketet som ska till Örebro. Nu har jag ätit lite frukost och ska snart duscha innan Åsa kommer. Ute är det -7 grader och det blåser 4 NV vind enligt SMHI. Jag har inte varit ut så jag får lita på dom.
 
Ska försöka ta mig till affären idag för lite småplock innan helgen. Ska också köpa lite mer garn. Det jag köpte sist var billigt 12,90/ 50 gr. Det var också lättstickat och det gör ju att det är roligt att sticka. Så det får bli lite mer sånt garn.
 
På radion spelar dom nu Mando Diaos Strövtåg i hembygden. En underbar visa som jag gärna lyssnar på. Det är inte ofta man blir påmind om Gustav Fröding och hans dikter. Nu får man höra den tonsatta dikten som han skrivit med musik av Gustaf Norén. Det på skivan Infruset. Tror jag ska köpa skivan igen. Den jag köpte före jul blev ju en julklapp till Jocke. Tror hela skivan är dikter av GF. 
 
                                                     
 
 
Nu till duschen mina vänner. Ha en bra dag och hej då!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0