En bortskämd mormor

Precis lagöm temperatur utomhus. Alec kom hit på morgonen eftersom han inte ville till fritids. Såg lite skidor innan tvättstugan. Sen stekte jag upp lite skinkpannkaka till lunch. Det passade inte den lille mannen som inte tyckte det var så gott. Nu har jag ju vant mig vid att inget passar utom korv. Sa till honom att jag tyckte han var bortskämd, vilket han då tyckte att jag var. Ja vad kan man säga. Jag sa att han får ta matsäck med sig nästa gång. Då tyckte han att han hade hört det förut. Svårt hålla sig för skratt. Hans pappa kom och hämtade honom och jag återgick till tvätten.
 
Åsa kom och la om mina tår igår med Idominsalva. Än har jag inte haft så ont som jag brukar ha. Sov till åtta i morse, vilket var underbart. Känner tillförsikt nu och litar på salvan. Matte tycker inte att jag ska ta ut nån seger i förväg. Men nog känns det annorlunda. Hoppas! Åsa kommer på måndag och kollar läget.
 
I Tour de ski går det väl inte så bra för svenskarna. I morgon är det en tävling till och sen på söndag finalen med uppförsbacken att klättra i.
 
Ikväll ser jag sista delen på den engelska miniserien som jag sett i veckan på tvåan klockan åtta. På spåret kan jag se på play om jag inte kan vänta till reprisen.
 
Har kotletter att värma till middag. Men först ska jag bli klar i tvättstugan. Ha nu en bra fredag så hör jag av mig i morgon. Hej då!  
 
                                   
 
                                                                     
                                                                              
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0