Stickar

Igår skrev jag att det var mulet på himlen men då bröt solen igenom molntäcket och gjorde dagen till en solskensdag. När jag satt i bilen på väg till Storheden önskade jag att jag hade tagit solglasögon på mig. Mina mullvadsögon är inte vana vid solsken. Nu törs jag inte skriva nåt om solen idag. Nån kan ju slå mig på fingrarna då. Här är det ungefär -6 grader i alla fall. Hoppas på en bra dag.
 
Det blir att sticka idag eftersom jag köpte garn. Sen köpte jag en massa frukt och grönt. Så jag har bunkrat upp för kommande dagar. Ska snart sätta igång med stickningen. Sen blir det väl att se mina lunchprogram. Värmer upp ärtsoppa till lunch och tar en leksands med ost till detta.
 
Peppar, peppar så känns tårna mindre onda idag. Eller så är det knarktabletterna som gör det. Har börjat ta en starkare tablett tillsammans med två panodil. Och det verkar ju funka bättre. Det kanske också gör att det läker bättre. Hoppas! I alla fall sover jag bättre på nätterna. Isabel kommer i morgon och lägger om. Då får vi se om det har blivit nån skillnad.
 
Emil Jönsson, jag säger bara det. Vilken kämpe han verkar vara. Han är verkligen min idol i skidspåret. Och så är det så roligt att se hans glada face. Längtar till VM då jag sitter bänkad framför TV.
 
Har lagt ett bud på två böcker på tradera. Det är dikter av Gustav Fröding. Hoppas jag får dom. Hade också lagt bud på böcker av Albert Engström men dom fick jag inte. Ett virkat överkast har jag också lagt bud på, men det gör inget om jag inte får det. Böckerna är viktigare.
 
Ja nu mina vänner ska jag inta stickningsstolen. Hoppas ni får en bra dag och hej då!
 
                                                
                                
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0