Mer tradera

 
-5 grader och blå himmel än så länge. Sov inatt men bara till fyra. Sen låg jag i sängen och väntade på att somna om. Steg upp vid sju och gjorde kaffe och en  frukostknäcke. I alla fall mindre värk än igår natt. En sak kom jag ihåg som jag måste berätta.
 
I veckan som gick lyssnade jag på karlavagnen en kväll. Då ville dom att man skulle ringa in om när bilen gick sönder. Då kom jag ihåg en rolig sak som hände i slutet på sextiotalet. Jag var hemma hos min pojkvän, då en kompis till honom ringde och undrade, om han fick komma och om min pojkvän kunde kolla på hans bil, om vad fel det var på den. Det skulle gå bra och innan han kom sa min pojkvän, att jag skulle säga att jag trodde att det var pinjongen som det var fel på. När han kom gick vi ut på gården. Han hade tre kompisar med sig. Dom stog alla och glodde ner under motorhuven och diskuterade om vad det var för fel. Då sa jag helt appropå "Kan det inte vara pinjongen". Alla tittade på mig med gapande munnar. Jag hade ingen aning om vad en pinjong var. Men min pojkvän var en hejare på bilar och han hade rätt. Jag kan tala om att jag fick rykte om mig att vara en som kunde mycket om bilar efter den dan. Kul va! Kan ännu se deras miner och hur förvånade dom såg ut.
 
Vid elvatiden har jag två bud på tradera som ska avgöras. En duk och två örngott. Sen ikväll har jag ett bud på ett qviltat överkast.
                            Nu är det väl inte så noga om jag får överkastet eller inte. Tyckte bara att det skulle passa hos mig. Jag gillar ju rosor och romantiska mönster. Nu är det överkast till en dubbelsäng men passar väl nånstans. Kanske på soffan. Om jag nu får budet.
 
Slut för idag och hej då!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0