Inget besök idag

Jag slog upp dom blå strax före fem på morgonen. Med tåvärk naturligtvis och fick vänta tills sju innan jag kunde ta två panodil. Då blev det en mugg kaffe och en limpmacka med skinka. Hade tänkt koka ägg också, men iddes inte.
 
Ingen Jocke med familj idag då han är kvar i Tyskland. Så köttfärsen jag förberett (till lasagnen) åkte in i frysen. Blir att kolla på sprinten istället. Och så stickar jag lite.
 
Denna duk har jag lagt bud på tradera. Får se om jag får den. Det är en gammal duk och mycket vacker. Har också lagt bud på två gamla örngott med knypplad spets. Dom ska jag ha som prydnad, om jag nu får dom. Jag sitter helst hemma och handlar i stället för att vara på affärer.
 
Ett sorgens bud fick jag denna morgon. En släkting till mina barn och en mycket god vän gick bort igår. Vi träffades sist då jag låg på lungkliniken och han också låg där. Annars hade vi kontakt via telefon. Men nu är han borta. Så trist när det blir så. Vila i frid Tage!
 
Ha en bra dag. Det är bara en minusgrad nu. Säkert halt, i alla fall var jag glad att jag hade rullatorn att stödga mig på, när jag gick fram och tillbaka till tvättstugan igår. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0