Nobeldagen

Radion spelar "Det strålar en stjärna" och jag önskar det var så. Konstigt väder är det. Faller blötsnö och är tio grader kallt. Vad är det för valler? Var till Willys igår och efter många om och men fick jag på mig skorna. Inte skönt kan jag säga. Hade ont hela kvällen i dom sargade tårna. Nåt kul hände dock.  På Willys var det en man som gav mig, som han sa en lyckoslant. Det var en enkrona. Har aldrig varit med om detta förut. Och döm om min förvåning, när färdtjänstbilen kom skulle lyckoslantsmannen, Magnus, också åka med. Så kan det gå.
 
Nobeldagen är det idag. Nobelpriset delas ut. Några personer får pris för sin kunnighet och det är några miljoner som byter ägare. Lyckos dom. Jag skulle vara glad om jag fick en spottstyver av denna summa.
 
En sköterska ska komma hit idag och kolla på mina tår. Kan nog vara bra. Ha nu en skön dag. Hej då!
 
Foto tagit 1910 på Erik Thorvald, min älskade pappa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0