Ingen hjälp för mig

Har haft så ont tårna inatt. Förstår nu att jag aldrig får nån ordning på dom. Kan undra om jag måste gå en läkarutbildning för att bli hjälpt. Har varit till läkare flera gånger, distriktssköterskor och nu hos kommunens sköterska (hemtjänstens). Man kan undra om nån vet hur man gör. Uschaligen. Och vi som har så bra sjukvård i detta land. Dom sista värktabletterna jag fick, gör att jag blir så hård i magen. Och det är inte bra så, då vill jag inte ta tabletterna. Men nu kan jag bara säga "Vem bryr sig?" Inte nån på sjukan i alla fall. 
 
Såg vinterstudion idag. Kalla blev tvåa i Holmenkollen och i herrarnas lopp blev Johan Olsson femma. Bra att Kalla spöade norskorna. Igår vann Lule över Skellefteå i hockey. Det har inte hänt på arton år, enligt Norran (Lules hemmaplan). På FB kunde man tro att Lule hade vunnit guldet redan. Det är som gubben sa, att när lappdynga jäser, jäser den över alla bredder. Synd bara att många Lulefans ska vara så elaka. Men dom lider väl mest själv.
 
Ikväll ser jag TV på ettan och eventuellt guld. Min mobil hängde sig igår så det blev ingen tur till Willys som jag hade tänkt idag. Hade behövt handlat lite. Är utan bröd och smör. Men utan mobil tar man sig ingenstans. Tur att jag har skarpkakor. Ni har ju hört utrycket vatten och bröd.
 
Lite småkallt ute, men skönt att snön lyser upp på backen. Ha en fin dag och hej då!
 
Julmarknad på Hägnan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0