Första advent

Efter många om och men är stjärnan i fönstret men ljusstaken lyser inte. Men Isabel ska köpa nya lampor till den så förhoppningen är att den lyser i kväll. En tomte står också på bordet och även en ljusstake med fyra röda ljus. Så nu är det bara att fira advent.
 
Matte jobbar idag och jag har ätit en tallrik med corn flakes i väntan på att han ska komma och äta varmkorv. Är sugen på korv med senap. Lite torkad lök tror jag att jag ska ha till. Kanske mos och lingonsylt blir det också. 
 
Har sett vinterstudion med damer 10 km fristil där Kalla kom tvåa. Gissa vem som vann? Björgen naturligt vis. Herrarnas 15 km vanns av en norrman (Sunby) och Hellner kom sjua. Får väl duga.
 
I natt har det snöat så nu är det vitt på backen. Dom har till och med skottat. Ser så rent ut nu med den vita snön. Härligt! Nu ska jag spela en mahong i väntan på mitt matsällskap. Ha en bra dag mina vänner och hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0