Den 6 december

Fredag morgon. Strumpor på och medicin intagen. Matte uppstigen och han ska till Sunderbyn på återbesök hos läkare. Sen är han ledig till på onsdag. Skönt för honom. Det betyder att han kommer att spela på sitt nya TV-spel. Säkert! Vad ska jag göra då? Sticka och se TV. Gör en omelett till lunch och fyller den med köttfärssås. Till den en sallad. Till middag gör jag korv, potatis och pepparrotssås.
 
 
Ikväll är det final på Idol. Men jag tror jag skippar det och ser På spåret istället. Men innan dess ser jag på Guldkanalen.  På tvåan igår såg jag om Alice Babs och hur hon blev inlåst på ett äldreboende helt i händerna på en kvinna som "god man". Denna kvinna bestämde allt. T ex om vem som kunde få hälsa på. Typ ingen. Undrar om barnen tyckte samma. Hua för att bli gammal i detta land. Om mina barn skulle behandla mig på detta vis skulle jag spöka för dom.
 
Önskar er nu en fin dag. I Svealand blåser det och snöar. Här är det -7 grader, inget snöfall men lite blåst. Finland firar nationaldag och en granne har firat hela veckan med hög musik dygnet runt. Skönt när det blir ordning på torpet igen. Ciao!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0