Radio, spel och TV

Söndagmorgon igen. Ute mulet efter nästan en hel dags regn igår. Men jag har tron på att sommaren är kvar ännu en tid. Lördagen gick utan problem. Isabel och Alec var här en sväng med glasspinnar. Såna där med vanilj och chokladöverdrag som jag gillar. Nån fisk blev det inte som planerat. Var tvungen att ta rätt på champinjonerna som jag hade i kylen. Stekte några skivor karre och skivade svampen som också stektes. Det blev min mat igår. Idag också för jag har kvar i kylen. På kvällen såg jag Land Girls på tvåan och sen Kommissarie Gently på nian.
 
Gick inget bra i friidrotten igår. Emma GT blev femma och Kim Amb elva. Hörde detta på radion. Bolt vann då 200 meter som väntat. Han är suverän den käre Bolt. Skönt att tävlingarna är slut idag. Jag blir så frustrerad när det är fyran som visar tävlingarna.
 
Jag har fruktflugor i köket. Ska blanda en dödsdrog för dom snart. En dl vatten blandas med en dl vinäger, lite honung i detta samt lite diskmedel. Diskmedlet gör att ytspänningen försvinner från vattnet. Då drunknar flugorna och jag får ha frukten i fred. Jag har försökt stå ut med dom, djurvän som jag är. Men nu är det klippt för dom.
 
På radion har dom bytt ut Mannheimer mot Zimmergren i söndagsprogrammet. Clara Zimmergren istället för Anna Mannheimer tillsammans med Tomas Tengby. Brukar lyssna på det. Ska spela lite spel på datorn en stund och sen ska jag laga en kudde. En vit virkad kudde som har gått sönder. En maskin kulörtvätt ska jag också köra. Kvällen ska jag ängna till ett djurprogram på tvåan och sen Foyle´s War.
 
 Önskar er en bra dag i vilans tecken. Ciao!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0