Bara njuta

Fredag morgon och jag har satt på TVn fast jag ser inte på den. Använder den bara som sällskap. En röst i dagen. Har druckit kaffe och ätit en grekisk dyrmacka med ost på. Betalar man 40 kronor för ett bröd har man bara råd att äta en macka om dagen. Har sett Wiessensee som jag missade igår på Svt play. Hade den nu varit på fyran hade jag måsta betalat för att se den på play. Fastän jag betalar licens. Bonnfångeri kallades det förr, men nu är det lagligt.
 
Alltså TV 4 har bidrag från staten, reklamintäkter samt bidrag från tittare samt säkert andra inkomster. Sen skiter dom i att dom kör reklam i tid och otid. Det är ju bara att betala böterna. Tycker inte att det är folkets kanal. Men man måste ha den om man har TV. Fast det är klart att man behöver inte se på den. Brukar bojkotta den.
 
Nu fick ju Sverige en guldmedalj igår genom Abeba Aregawi. Hon kommer ursprungligen från Ethiopien. Det börjar vara så att vårat lilla land behöver importera idrottsmän från andra länder. Ungefär som när USA och Canada importerar hockeyspelare från Sverige.
 
I morse var det dimmigt men nu kan man se en glimt av solen. Idag gör jag åssit. Ska bara njuta av det goda. Ids jag, kör jag en maskin tvätt. Så skönt att jag slipper boka tvättid. Ha det govänner och hej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0