Soluppgång

 
Min dator är helknäpp. Det är som den lever ett eget liv. Skulle vilja skrika rakt ut mitt missnöje. Men vad hjälper det? Knäpper igen käften och lossas som att det regnar. Och regnar gör det inte för solen har krypit upp över horisonten. Blir nog en fin idag också även idag. Få se om jag tar mig till tvättstugan och boka en tid. Det var ju en kvinna från Lulebo här med en sandhink igår. Men inte blev det mycket bättre.
 
Appropå sand, minns jag min barndom och då vi åkte bil nånstans. Då brukade min mamma säga "Oh vad jag skulle vilja äga denna grusgrop" när vi passerade en grusgrop. Tyckte hon var knäpp. Vem ville äga en massa sand. Det förstog jag då jag blev stor och beställde ett lass grus till vår gård. Det var ju inte billigt direkt.
 
Igår såg jag miljonjakten på trean. Skulle gärna se att  nån kom och knackade på min dörr med några tusen. Men det händer nog inte. Har ni märkt vad mycket främmande dom har när dom kommmer från postkodlotteriet med sina guldkuvert. Kommer dom hit får dom se en som är solo.  Om jag inte just då har Samhall här med mina varor.
 
Gott var det med korvgryta igår. Gjorde också en matlåda till Isabel samt att det blev en portion till dagens lunch. Idag steker jag kotletter. Sen kommer Isabel och lägger om tårna.
 
SAIK-Linköping 3-2 efter förlängning igår. Trodde jag skulle få en infarkt i sista minuten då Linköping kvitterade till 2-2. Alla matcher likadant 2-2. Tur att SAIK hade kvar orken till ett mål till. Nästa match på fredag. Jocke, Matte och Oscar är där då.
 
Ha det bra nu mina vänner. Hör av mig i morgon. Hej då!
                                               
                                          
                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0