Möjligheternas stad

Ännu en hemsk natt. Börjar få skräck för att gå och lägga mig. Jag som varit så glad för min goda sömn. Och allt för två små sår. Distriktssköterskan kan man inte få kontakt med. Inget svar på hennes telefon, inte ens då hon har telefontid. Hon kanske har semester. Mina ungar säger att jag måste ta kontakt med sjukvården. Men vadå! Min läkare kan inget om sår, enligt honom själv. Han hänvisar till DS och hon svarar inte. Kanske jag ska gå in i TV-seriernas sjukvård. Eller vad tycker ni?
 
Idag ska Matte komma hit. Han tar morgonbussen.  Sen ska Isabel komma hit och äta tacos till middag. Det ska bli gott. Är väl inte så onyttigt heller.
 
Ser att regnet har tagit lite på snön. Längtar nu till planteringstid och att ta ut möblerna och bara öppna dörren mot friheten. Penseer och pelargoner ska jag sätta. Lite ny jord ska införskaffas. Ska också fixa till en läshörna där jag kan läsa eler sticka. Ska nog äta mera frukost ute när vädret tillåter. Igelkottarna ska få en matplats där jag kan ge dom frukt och kattmat vid behov. Lilla ekorren ska också få en smakbit då och då. En skata är också här och hälsar på. Han skuttar omkring här och undersöker allt. Nog blir det nåt för honom (henne) att äta på. Ja ni ser vilka planer jag har för sommaren.
 
Var in på Svt play och kollade när SAIK blev firade på Möjligheternas torg igår. Sen läste jag i Norran att Bud har meddelat att han blir kvar i Skellefteå nästa säsongen. Men det kommmer nog att bli några som försvinner. Så är det alltid.
 
Ikväll ser jag nog om den unge Morse, om Matte vill.
 
 
Allt för idag mina vänner. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0