Bättre form idag

Känner mig i fin form nu på morgonen men jag håller mig inne idag då jag inte har bandage på tårna. Det är regntungt utomhus. Och jag har väl ingenting att göra ute. Samhall kommer ju med en massa varor hit idag. Igår kväll såg jag dessa kämpande ungdomar som gick mellan Atlanten och Stilla havet i Nicaragua. Inte nog med att det var en tung terräng. Dom hade alla nåt handikap att brottas med. Beundrandsvärt att ta sig fram över stock och sten, gyttje pölar och stora diken. Uppför och nedför berg. Förstår att jag inte ska klaga så mycket jag som bara sitter i en stol mesta tiden. Nej upp och hoppa Jane, ut och rör på dig!  Bläh!
 
Ska betala mina räkningar idag så det är gjort för denna månad. Tänk om man hade en betalningsfri månad varje år. Att få göra av med pengarna på nåt roligt. Bord, stolar och vitrin t ex. Men det kan man glömma.
Tänk er mannen som vann över tvåhundra miljoner i förra veckan. Han behöver inte ha nån betalningsfri månad. Vet inte vad jag skulle göra med så mycket pengar. Man skulle ju ge bort mycket. Bjuda hela släkten, både kända och okända, på fest. Det skulle vara roligt. Hyra en helikopter som plockade upp och skjutsade dom till ett hyrt hotel. Och sen en fest som varade i en vecka. Dom som jobbade skulle få ersättning för förlorad inkomst för denna vecka. Kul eller hur?
 
Men man behöver då inte oroa sig på detta. Nu väntar min dusch, den sköna. Hoppas ni får en bra dag. Hur som helst hej då!
 
 
                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0