Regnblött

Har sovit i natt. Hur underbart är det inte. Däremot har jag haft mardrömmar. Drömde att jag var och sökte jobb på nån myndighet och där upptäckte dom att jag hade en hjärntumör. När jag vaknade var jag helt förvillad. Skönt när jag upptäckte att det bara var en dröm.
 
Vid omläggningen igår tog dom min teori på allvar, att det var salvan som gjorde att det var ont.  Därför använde dom en annan salva. Smärtan minskade. Men ändå ringde min doktor till mig på eftermiddagen. Efter prat så skrev han ut starkare värktabletter och mera pencillin. Såren har i alla fall minskat i omfång. Bra så!
 
Matte åt middag här, snitzel. kroketter och sallad. Efter jobbet kom han hit och sov här. Han hade också handlat lite. På TV såg vi kockar som tävlade och folk som tävlade i bakning. Det är mycket såna program nu på TV. Man kan tävla i allt.
 
Matte ska äta middag här idag innan han far hem efter jobbet. Isabel och Alec kommer också hit och äter middag. Isabel ska även på apoteket och hämta ut mina piller.
 
Ska nu ringa Älvsby VC och förnya ett recept åt Matte. Tur att jag kan vara till nån nytta. Klockan 13 ska jag tvätta. Visserligen har jag inte mycket tvätt men det är bäst att hålla igång tvättmuskeln.
 
Jocke, Pernilla och Tova är i huvudstaden denna helg. Dom flög ner igår. Hoppas dom har bättre väder där än här. Just nu är det 4 grader, men stora delar av norrbotten har snöslask. Igår regnade det hela dagen här. Inte så upplyftande väder tycker jag.
 
Ska nu göra frukost och sen vänta på att ÄVC ringer upp mig. Ha ni nu en fin fredag. Tänk att på måndag är vi inne i oktober månad. Tiden går fort, snart är det jul och snart sommar igen.
 
                           Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0